FANDOM

Pilot
Pilot
Základní informace
Originální název: Pilot
Série: 1
Epizoda: 1
Světová premiéra: 24. září 2007
Česká premiéra: 7. dubna 2009
Tvůrci
Režie: James Burrows
Scénář: Chuck Lorre
Bill Prady
Produkce: Michael Collier
Kamera: Steven V. Silver
Herci
Hlavní role: Johnny Galecki
Jim Parsons
Kaley Cuoco
Simon Helberg
Kunal Nayyar
Vedlejší role: Vernee Watson
Brian Patrick Wade
Chronologie epizod
Předchozí: Nevysílaný pilot
Následující: Hypotéza otrubové vlákniny

Pilot” je první epizoda z první série seriálu Teorie velkého třesku. Premiéra proběhla dne 24. září 2007 v USA a 7. dubna 2009 v České republice. Režie se ujal James Burrows.

Souhrnný popis

Leonard a Sheldon jsou dva brilantní fyzici, kteří spolu bydlí v jednom bytě. Jednoho dne se do bytu naproti nim nastěhuje atraktivní mladá dívka jménem Penny, do které se Leonard okamžitě zamiluje, a po chvilce váhání ji pozve k nim na oběd, což Sheldonovi není až tak moc po chuti. Později se Penny seznámí také s jejich dvěma kamarády, Howardem a Rajem.

Podrobný popis

Pilot-3

Sheldon a Leonard ve spermabance

Leonard a Sheldon jdou do spermabanky pro lidi s vysokým IQ, aby vydělali nějaké peníze. Zamíří k recepční, která si jich ale nevšímá, protože luští křížovku. Aby Leonard získal její pozornost, rozhodne se celou křížovku rychle vyřešit, což se recepční moc nelíbí. Oba poté dostanou formuláře na vyplnění, ale Sheldon si náhle vše rozmyslí, a tak zase odejdou.

Po návratu domů si všimnou, že se do bytu naproti nim právě nastěhovala mladá atraktivní dívka jménem Penny, a tak se s ní seznámí. Poté jdou dovnitř svého bytu, kde Leonard přemýšlí, jestli nemá Penny pozvat k nim na oběd, i když Sheldon k tomu nevidí důvod. Nakonec se Leonard přece jenom odhodlá a Penny pozve. Ta pozvání přijme a zamíří ke klukům do bytu.

Zde začne obdivovat jejich tabule s výpočty a poté si nevědomky sedne na Sheldonovo místo, načež od něj dostane přednášku o tom, proč je jeho místo ideální. Penny poté začne vyprávět o svém životě, takže se kluci dozví, že pochází z Nebrasky, pracuje v Cheesecake Factory a chce se stát herečkou. Také se zrovna rozešla s přítelem, protože ji lhal a podváděl, ale i tak ho pořád miluje. Když Penny s vyprávěním skončí, svěří se, že je ze stěhování zpocená, ale neteče jí voda ve sprše. Na to Leonard pohotově zareaguje a nabídne jí jejich sprchu, i když z toho Sheldon není nadšen.

Když je Penny ve sprše, přijdou k Leonardovi a Sheldonovi jejich kamarádi, Howard a Raj, kteří s sebou přinesli video s přednáškou Stephena Hawkinga z roku 1973. Sheldon je upozorní, že má Leonard ženskou návštěvu, čemuž oba moc nevěří, ale poté přijde Penny v ručníku, aby se zeptala jak se přepíná voda do sprchy. Howard se před Penny začne chovat jako sukničkář, zatímco Raj není kvůli svému selektivnímu mutismu schopen mluvit.

Pilot-2

Penny děkuje Leonardovi a Sheldonovi za pomoc

Leonard jde do koupelny, aby Penny pomohl se sprchou. Ta ho poté požádá o laskavost, a to aby jí u jejího ex-přítele Kurta vyzvedl televizi. Leonard souhlasí a vezme s sebou Sheldona, se kterým se cestou baví o Leonardově bývalé přítelkyni, kterou byla severokorejská špionka jménem Joyce Kim.

Když dorazí na místo, je jim odepřen přístup do budovy, a tak využijí příležitost, když jsou dovnitř vpuštěni skautky se sladkostmi. Poté, co najdou správný byt a zaklepou na dveře, zjistí, že Kurt je vysoký svalovec, který se televize nehodlá vzdát. Když si i přes to Leonard trvá na svém, přijde společně se Sheldonem o kalhoty.

Když se kluci vrátí domů a Penny uvidí jak dopadli, začne se oběma omlouvat a aby jim vše vynahradila, pozve je, Howarda a Raje na večeři. Epizoda končí v autě cestou na večeři.

Obsazení

Herci

Pilot-4

Bill Prady, Jim Parsons a Johnny Galecki při natáčení epizody

Tvůrci

Zajímavosti

Použitá hudba

Filmové lokace

  • Jeviště 25, Warner Brothers Burbank Studios - 4000 Warner Boulevard, Burbank, Kalifornie, USA

Odkazy na jiná díla

Filmy

Zakazana planeta

Plakát k filmu Zakázaná planeta

Seriály

Komiksy

Flash-1

Sheldon v tričku s Flashem

  • Flash - Sheldon má na sobě tričko s tímto superhrdinou od DC Comics.

Videohry

  • Nintendo - Howard má na pásku sponu ve tvaru ovladače od této herní konzole.

Postřehy

  • Epizoda byla natočena během dne 14. února 2007.
  • Tato epizoda a nevysílaný pilot byli natáčeni na 35 mm film. Všechny ostatní epizody se natáčely jako digitální video.
  • Při repríze první série byla z epizody vystřižena scéna ze spermabanky, pravděpodobně proto, že to bylo v rozporu se Sheldonovou asexualitou v pozdější fázi seriálu.
  • Sheldon je první, kdo v epizodě (tedy i v celém seriálu) promluví a zároveň i poslední, pokud se nepočítá Howardovo zpívání.
  • Scéna při které Leonard a Sheldon pozorují Penny v jejím bytě, byla znovu natočena pro jubilejní 100. epizodu seriálu.
  • Leonard zmiňuje, že součet jeho a Sheldonova IQ je 360. V epizodě „Lívancová anomálie” (S01E11) je uvedeno, že Sheldonovo IQ je 187, což znamená, že Leonardovo je 173.
  • V této epizodě bylo odhaleno Howardovo a Rajovo příjmení, zatímco Leonardovo a Sheldonovo ne.
  • Jedná se o jedinou epizodu, ve které Raj nosí čepici.
  • Sheldon použije termín sex, když mluví s Leonardem o Penny, zatímco Howard termín koitus. Naopak v pozdějších sériích Sheldon používá výhradně termín koitus.
  • Píseň, kterou v autě zpívá Howard je „Baby, Do not Get Hooked On Me” od Maca Davise.

Galerie

Výskyt

Postavy

Lokace

Externí odkazy